dinsdag 31 januari 2017

Barroneske speelt vogelpik


Ken je ons barroneske nog?  Kennelijk geeft ze elk jaar enkele hete tips aan de ronde tafel, en wat was haar eerste actie?

Vogelpik spelen!  jaja, the Dart Group.
 

Ik viel bekans van mijne stoel.  Allez, aan 200pence wou men het niet, maar nu aan 500pence is het een koopje. 
Ik vond het destijds een bull's eye investment ,  maar om 1 of andere reden die ik nu niet meer weet, heb ik nooit de portie aandelen aangekocht die ik in gedachten had. Shit happens.

Ik heb het vanop afstand sindsdien een klein beetje gevolgd, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat het management de vogelpik group serieus wou uitbreiden,  met een naar verhouding enorme (>1mrd £) investering in nieuwe vliegtuigen e.d. 
Dat zou de hele kapitaalstruktuur op z'n kop zetten, in weze betting the farm op een concurrentieslag met Ryanair en consoorten.  En zo verdween het snel van m'n radar.


 élément comique, op vlaamsche televisie kan je haast dagelijks (de direkte gevolgen van) de core business van The Dart Group bewonderen:  reportages over zichzelf lazarus zuipende,  Noord Engelse rednecks in diverse zuiderse all-inclusive resorts,  die aan een hoog
tempo SOA's oplopen en doorgeven aan mekaar. 

Alleen al om van dergelijk intellektueel vertier financieel te kunnen profiteren, is de vogelpik een overweging waard!

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten